Jego głównym celem było wzmacnianie dobrostanu dzieci w okresie dojrzewania poprzez:
- kształtowanie pozytywnego obrazu ciała,
- budowanie samoakceptacji,
- promowanie aktywności fizycznej,
- budowanie poczucia wspólnoty.


Podczas projektu przygotowano do prowadzenia warsztatów „Ciałopozytywny WF” cztery osoby, które na co dzień prowadzą zajęcia wychowania fizycznego w wybranych szkołach. Trenerki fundacji prowadziły część warsztatów z dziećmi i superwizowały pracę przeszkolonych osób. Dzięki takiemu wglądowi upewniliśmy się, że lekcje wychowania fizycznego są doskonałym (i według nas najlepszym) miejscem do wspierania szeroko rozumianego dobrostanu dzieci w okresie dojrzewania. Zobaczyliśmy również w jaki sposób warsztaty pomagają budować relację opartą na zaufaniu między nauczycielem /nauczycielką a uczniami /uczennicami.
„Lekcje WF są miejscem, gdzie ciało i jego zmiany są najbardziej widoczne. Poruszanie tematu ciała i emocji, normalizowanie procesów fizjologicznych zachodzących w okresie dojrzewania i modelowanie ciałopozytywnej postawy jest na zajęciach WF najbardziej „naturalne” – wychodzi samo z siebie. Ten fenomen nie występuje na żadnych innych szkolnych zajęciach.”
Dla 78% dzieci uczestniczących w warsztatach, te zajęcia były pierwszymi, podczas których mogły zdobyć jakieś informacje na temat dojrzewania. Dla ponad połowy najważniejszymi zagadnieniami poruszanymi podczas warsztatów były te, które dotyczyły emocji w okresie dojrzewania – ich znaczenia, przeżywania i radzenia sobie z nimi w konstruktywny sposób. Te liczby, pochodzące z ankiet ewaluacyjnych wypełnianych przez uczestniczące w warsztatach dzieci pokazują dobitnie wielki deficyt wiedzy na temat dojrzewania i potrzebę jego redukcji.
Ze względu na swój pilotażowy charakter, projekt podlegał wieloetapowym ewaluacjom, które dostarczyły cennych wskazówek odnośnie jego kontynuowania i modyfikacji. Można się z nimi zapoznać w raporcie końcowym z realizacji projektu.

Scenariusze zajęć „Ciałopozytywny WF” przygotowała Agnieszka Walendzik-Ostrowska – dr n. hum., pedagożka, nauczycielka akademicka, badaczka, seksuolożka i edukatorka seksualna, adiunktka na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. W scenariuszach wykorzystano cenione przez pedagogów i terapeutów narzędzia inicjatywy moonka: „Twój ciałopozytywny workbook” i grę „moonka:Dorastanie”.
Projekt sfinansowało miasto stołeczne Warszawa, a patronatem objęła Fundacja Ja, Nauczyciel.

